Tuesday 13 November 2012

Pelancaran Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M), apa PAS buat?


Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M) telah dilancarkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak. Walaupun ini adalah suatu gimik untuk tarik sokongan golongan kepada kepada BN, tapi DS Najib memang bersungguh-sungguh dalam hal ini.

Pengacara, pelawak dan penulis lirik, Bob Lokman atau nama sebenar, Muhammad Hakim Lokman menepelak dengan berkata, pelancaran Yayasan Artis 1Malaysia (YA1M) oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak hanya untuk tarik sokongan golongan itu kepada BN.

Katanya lagi, Umno terbukti semakin parah kerana sanggup menjanjikan habuan demi kepentingan politik.
 
“Ini janji tak ikhlas, kenapa baru sekarang nak bagi (perhatian) kepada artis.

Adakah kerana tiada penyokong, baru nak gunakan artis.

“Ini semua tindakan terdesak mereka. Selama ini siapa yang pandang artis, kami hanya digelar sebagai penghibur, tiada kepentingan,” tempelaknya lagi.

Sejak akhir ini, ramai dikalangan artis mengumum menyertai PAS secara terbuka. Dan saban hari kita mendengar artis-artis turun padang dalam ceramah-ceramah umum.

Perhubungan Negeri, PAS Kawasan malah Cawangan pun ada yang berebut-berebut mendapatkan artis berkenaan untuk berceramah di tempat masing-masing. Tidak lebih daripada sekadar mendapat tarikan dalam ceramah yang hanya disertai ribuan kepada puluh ribuan. Daripada kutipan derma tak cukup makan
kepada kutipan boleh menambah tabung dana.

Tak ada selain daripada itu.

Nak tak nak dunia akhir zaman ini,  kena terima hakikat artis menjadi pujaan masyarakat. Jika artis telah berani menyokong pembangkang, terutamanya PAS suatu perkara yang bukan boleh dibiarkan begitu sahaja. Perlu ada suatu program, atau komuniti yang mengerakkan, menghidup dan menjaga kebajikan golongan ini.. jangan terbiar.

PAS perlu segera bertindak dan membuat sesuatu supaya golongan ini tidak terasa terasing dalam PAS dan akhirnya mereka akan tercicir.

PAS dalam kesempatan mutamar kali ini perlu memikirkannya, selain daripada agenda utama untuk pilihan raya. Jangan asyik melepelekhkan UMNO (Najib) sedangkan kita tak buat sesuatu pun!!


No comments:

Post a Comment