Tuesday 7 June 2011

Negara Islam idaman PAS tinggal impian..?

Selain membaca tulisan daripada 'minda' reformis dikalangan Pakatan Rakyat yang berfokuskan kepada penulis non-muslim saya juga membaca tulisan-tulisan pro-kerajaan untuk mendapatkan gambaran pemikiran penerimaan masyarakat pencetus 'minda rakyat' berkaitan perubahan diluar jangkaan dalam pemilihan AJK PAS.

Saya juga membaca tulisan mereka yang berada di laluan tengah dalam aliran pemikiran ini.

Mahaguru58 telah menulis "Bila PAS berubah matlamat, maka 'negara Islam idaman' tinggal impian.." Mahaguru58 saya taklah kenal sangat tapi kawan anak saudara perempuan saya lepasan UUM telah berkahwin dengan dia ini.

Dulu saya suka membaca tulisan dia ini kerana nampak kosmatiknya Islamik tapi dia pun tak ada matlamat, mungkin juga telah berubahah matlamat untuk mencari sedikit kebanggaan duniawi. Memang kadang kala kita rasa bangga bila pimpinan besar kerajaan banyak memanggil kita untuk perjumpaan yang dianggap sebagai golonngan blogger.

Takziah diucapkan kepada sekelian mereka yang sekian lama ini kononnya memperjuangkan agenda dan matlamat menubuhkan sebuah daulah Islamiyyah dibumi bekas Tanah Melayu ini.

Sudah sampai ketitik noktah perjuangan politik sekular jamaah yang selama ini menjanjikan kepada kita akan suatu gagasan berlandaskan Syariat Islam dan Sunnah Rasul Sallalahu Alaihi Wassallam.

Bilamana PAS bernikah secara mut'ah dengan partai harbi wal laknatullah DAP dengan bermadukan PKR yang sanggup menyamaratakan segalanya demi segenggam kuasa politik memerintah negara ini, maka lenyaplah sudah sekelumit harapan hamba Allah ini untuk menyaksikan kejayaan PAS untuk mengotakan kata, melaksanakan sahutan 'Negara Islam' sepertimana pernah dibentangkan Al Fadhil Tuan Guru Professor Dato Dr Harun Din Al Haj, satu satunya ulamak PAS yang saya hormati dan sokong ke saat ini.

Tidak ada tokoh tokoh yang lain didalam parti PAS yang tidak berganjak dari usaha memartabatkan Ad Deenul Islam selain Prof. Dato Dr Harun Din.  - Zainol Abideen (Mahaguru58)

Tak perlu saya panjang sekadar saya boleh kata kalau tak pernah berani untuk berada dalam perjuangan PAS, tak kenal PAS tak payah bercakap betul atau salah PAS. Belajarlah membezakan antara Matlamat dan Uslud barulah menulis supaya orang tak nampak bodoh kita...

No comments:

Post a Comment