Monday 6 June 2011

Hadi Idam PM, Ganti Projek Kekalkan Ulama

Sebelum ini bertubi-tubi media massa kuasaan kerajaan memberikan publisiti percuma untuk berkempen bagi pihak yang dikatakan kumpulan ulama dengan slogan kekalkan kepimpinan ulama PAS. Saya menjadi pening bila melihat akhbar dan menonton TV dengan berita seolah-olah UMNO cukup sayang dan prihatin terhadap golongan ulama.

Bila sebahagian besar golongan ulama yang bertanding di Muktamar PAS kali ini tidak bernasib baik dan gagal untuk memenangi pos-pos penting, UMNO dan media kerajaan terutamanya Utusan Malaysialah yang saya nampak lebih bersedih daripada tukang kempen 'geng ulama'.

Pelik dan ajaib dunia UMNO ammnya. Celaru gila babi kita dibuat oleh wartawan dan penulis Utusan Malaysia.

Hari ini nada dah bertukar.. wah cukup komplikated cara dan gerak kerja 'bendul' dalam kewartawanan yang mengisi perut.

Hadi Intai PM, kata Nazri. PAS dan presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai oportunis dengan cuba meletakkan dirinya sebagai pengganti kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan bakal perdana menteri.

Nazri berkata lagi, keputusan pemilihan PAS Sabtu lalu merupakan petanda bahawa pemimpinnya, terutama Hadi, sedar bahawa mereka perlu berusaha menguasai Pakatan Rakyat.

Kemenangan Erdogan ‘untungkan’ Hadi, bukan Anwar ini satu lagi gambaran seolah-olah PAS nak menguasai Pakatan Rakyat sekali gus untuk menjadi PM.

Saya nampak ada satu usaha untuk menyekat kebangkitan PAS dan 'membina' satu aliran pemikiran terutamanya kepada masyarakat bukan Islam bahawa PAS dan Hadilah yang akan jadi PM.

Awas perangkap dan mainan mush, jangan sampai kita tersilap menari bersama musuh.

No comments:

Post a Comment