Monday 6 June 2011

Kepimpinan Mat Sabu - Kenapa pandang yang negetif?

Terbaca satu posting daripada forumer Tranungkite dalam forum yang TKO yang agak kontraversi sejak dulu lagi berkaitan dengan Timbalan Presiden PAS yang baru ini. Tak pasti apa fikrah sebenar forumer ini yang jelas posting ini mengambil tulisan lama daripada Malaysia Today oleh penulis yang dikenali Abu Aiman.

Tulisan yang dipetik adalah mengenai tajuk "Hubungan Mat Sabu dengan Syiah".

Saya tak bercadang untuk berbincang soal Sunni dan Syiah, atau membahaskan Syiah ini betul atau salah kerana tulisan yang ringkas dan pendek sudah pasti tidak sedikit pun mampu membicarakannya.

Tapi saya lebih suka untuk membicarkan kenapa isu Syiah ini nak diperbesarkan? Kalau betullah Mat Sabu itu Syiah "totok" adakah Mat Sabu boleh Syiahriahkan semua AJK PAS Pusat termasuk Dato' Seri Presiden?

Rasionallah dalam membuat tuduhan dan tohmahan.

Hatta yang disebut IRC, JIM atau apa istilah sekali pun yang begitu ramai dalam AJK PAS Pusat, malah melebihi PAS asli terpaksa mengambil masa bertahun-tahun untuk menyebar dan mempengaruhi ahli-ahli PAS. Mereka juga terpaksa memakai jubah PAS.

Saya tak nampak Mat Sabu dengan beberapa orang ini yang besarnya bilangan itu adalah penulis blog mampu untuk menukar wala'.

Ambillah yang positif daripada 'takdir' Allah s.w.t ini bagi memperkukuhkan Jamaah Islam PAS.

No comments:

Post a Comment