Sunday 5 June 2011

Masih ada usaha jahat daripada blogger?

PAS perlu satu barisan yang mantap untuk persediaan untuk menghadapi pilihan raya ke-13 nanti dengan satu kombinasi yang sangat baik. Pilihan raya ke-13 nanti perlu ditanggani dengan cermat dan bijaksana kerana ini adalah satu-satunya peluang bagi memastikan BN terus dilenyapkan.

Pemilihan sudah tamat, kalau ada lobi melobi perlulah dihentikan. Laras pelurus haruskan berada di tempat yang "benar" bukan menghala sesama sendiri. Walaupun saya sendiri tidak begitu menyukai beberapa keputusan yang dihasilkan daripada pemilihan kali ini, tapi saya lebih bersikap terbuka dan redha atas ketentuan Illahi dan melihat positif atas apa yang telah ditakdirkan.

Presiden PAS telah menyifatkan barisan saf kepimpinan baru dan sayap-sayap dalam parti adalah "kabinet Pilihan Raya" yang menjukkan perwakilan memilihan mengikut situasi dan keadaan semasa.

Orang yang bijak tahu apa yang perlu dibuat. Orang yang ikhlas memahami apa yang perlu dia lakukan demi kebaikan untuk Jammah Islam melainkan jika dia adalah pinggiran jamaah yang merasai dirinya lebih sempurna daripada orang lain.

Saya membaca tulisan daripada blog Greenboc dan memerhati bahawa penulis ini menulis dengan prasangka dan andaian buruk. Kalau tulisan tersebut datang daripada Utusan Malaysia kita tidak hairan, tapi malangnya datang daripada penulis yang kononnya adalah ahli PAS.

Beberapa tulisan dalam tulisan blog ini menyemai rasa tidak senang dan bersifat jahat agar keraguan akan timbul dalam saf kepimpinan baru PAS terutamanya di kalangan Pemuda.

Satu petikan dalam artikel Greenboc yang bersifat buruk sangka dan tuduhan tak berakhlak Islam ialah;



"Sdra perlu sedar bahawa tidak semua perwakilan pemuda memilih sdra kerana kelayakan yang ada pada diri sdra. Lagipun tinggi mana kelayakan sdra? Dah dapat 3-4 PhD kah sampai begitu sombong sekali jawapan sdra?" - Greenboc

Saya sekadar berkata, tahu dan kenalkah si Greenboc ini dengan Ustaz Khalil Abdul Hadi? Hebat benar si Greenboc boleh metelaah isi hati kenyataan spotan budak muda ini?

"Adalah tindakan tidak matang,tidak wajar dan tidak beretika apabila Pemuda PAS melakukan pemilihan dengan meletakkan anak-anak pimpinan PAS Pusat berada di dalam barisan pimpinannya persis ingin menjadi PAS sebagai parti anak beranak." - Greenboc

Hampir 700 perwakilan yang hadir dalam Muktamar Pemuda seolah dianggap Greenboc bodoh dan tak boleh berfikiran secara rasional dalam pemilihan ini.

Greenboc tak boleh mengajar dirinya untuk menerima hakikat dan pandangan orang lain. Adakah jika perwakilan tidak mengikut selera kita dianggap bodoh dan tidak matang dalam membuat pemilihan?

Sudah-sudahlah Greenboc. Hentilah kerja jahat yang merosakkan jamaah Islam.

1 comment: