Wednesday 8 June 2011

Gugur Negara Islam dikritik

Pagi ini nak beli nasi lemak di gerai, tapi jadi perdebatan hangat juga antara saya dengan beberapa orang pengkritik PAS dikalangan ahli UMNO dan atas pagar. Hujah dan kitab mereka ialah Utusan Malaysia, nas Agong masakini.

Mereka kata PAS berdolak dalih dan tak tetap penderian. Kata mereka lagi tahun 1963 PAS mengeluarkan fatwa mengkafirkan UMNO kerana memberikan jawatan dan hak kepada pemimpin bukan Melayu.

Sekarang PAS dah ubah daripada Negara Islam sejak 20-30 tahun lalu kepada Negara Berkebajikan katanya dengan semangat untuk mempengaruhi audion. PAS sanggup gugur Negara Islam demi politik tambah mereka.

Poster serangan kepada Kerajaan PAS Terengganu
yang berfokus kepada Negara Berkebajikan

Saya balik ke rumah terus buka internet mencari laman-laman UMNO terutama di Terengganu untuk melihat poster serangan mereka bagi menjatuhkan PAS Terengganu sekitar tahun 1999-2004.

Terjumpa poster di atas dan sudah pasti membuktikan bahawa NEGARA BERKEBAJIKAN bukannya baru, dah dilaksanakan di TERENGGANU dan KELANTAN sebelum ini.

Saya print poster ini, dan pagi besok kalau saya jumpa puak-puak bahlol UMNO yang hanya hafal hadis Utusan Malaysia sahaja. Saya tampal di dahinya.....


______
Catatan: Saya juga tak setuju dengan tulisan Akhirnya impian Fadzil Noor tercapai, oleh Liew Chin Tong Ahli Parlimen DAP Bukit Bendera yang mengatakan bahawa misi Ustaz Fadhil tidak diidahkan pada sekitar tahun 2001 sehingga beliau meningga dunia 2002.

Sebenarnya draf empat muka surat telah diperkasakan dalam sebahagian ideanya telah dilaksankanan di Terengganu di bawah Kerajaan PAS Terengganu.

No comments:

Post a Comment