Wednesday 8 June 2011

Lebih PAS daripada Ahli PAS

Saya bimbang juga nak menulis tentang PAS secara kritis, pasal pembaca yang pro Pakatan Rakyat pun bukan semua boleh faham apa yang kita tulis. Tapi saya tak kisah berbeza pandangan itu perkara biasa dalam gerakan Islam. Saya menulis mengiku pendapat saya.

Tulisan saya sebelum ini "Aku nak berbalah pasal Negara Kebajikan" ada yang tak faham walaupun mereka bercakap Bahasa Melayu.

Saya menulis "Selapas ini kami ahli PAS akan berbalah lagi untuk program Munaqasah Ucapan Dasar Presiden yang akan dibuat di setiap Kawasan pasal Negara Berkebajikan dan Negara Islam". Ada 2 forumer di Tranungkite kata saya bangang!

Utusan Malaysia kata PAS mula berbalah, saya mengiyakan kerana di Munaqasah Ucapan Dasar nanti ahli-ahli PAS akan hadam apa yang dijadikan Ucapan Dasar. Mereka 'berbalah' dengan apa yang dimaksudkan untuk memperkuat dan memperteguhkan apa-apa saranan dalam Ucapan Dasar. (Munaqasah ni mudah sebut macam forum jugalah..)

Jika mereka bukan ahli PAS mereka tak tahu semua ini. Di internet kadangkala ada forumer lebih PAS daripada ahli PAS. Ini yang membuatkan PAS menjadi huru hara dibuatnya.

Untuk pengetahuan forumer yang tegur saya, ada PAS kawasan yang menjadikan teks ucapan dasar Presiden  sebagai teks usrah mereka. Mereka berbahas tiap minggu atau bulan sehingga habis teks itu dihadam ertipati yang terjandung dalam ucapan dasar berkenaan.

No comments:

Post a Comment