Wednesday 15 June 2011

Dasar gaji minimum akan dilaksanakan?


Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pelaksanaan gaji minimum untuk golongan pekerja berpendapatan rendah di negara ini dijangka dapat dilaksanakan sebelum akhir tahun ini  pada Majlis Makan Malam Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) sempena Hari Pekerja 2011 semalam.

Sepanjang tahun ini, saya perhatikan bahawa Datuk Seri Najib ini bukan ada idea sangat. UMNO dan BN bukan cerdik pun. Semuanya dah korup.. bengkrap!!

Secara halus ciplak idea-idea daripada pihak Pakatan Rakyat, daripada Buku Jingga. Dulu ciplak idea daripada Kelantan pasal cuti bersalin walaupun selepas 10 tahun Kelantan dah laksanakan.

UMNO/BN menyerang PAS soal-soal negara berkebajikan kononnya ciplak idea mereka, sedangkan semua orang sudah pasti dia ingin melihat apakah pelan pelaksanaan negara berkebajikan yang akan dilaksankan oleh PAS. Sekurang-kurang dia akan ambil mana-mana patut untuk meredakan tekanan rakyat.

Cuti bersalin, pinjaman tanpa faedah dan banyak lagi yang telah dilaksanan di bawah Pakatan Rakyat daripada pelan pelaksanaan negara berkebajikan dah ditiru oleh UMNO/BN.

Desakan tentang gaji minumum sekarang ini telah diteliti kerana UMNO/BN takut kepada rakyat dan cuba membeli hati rakyat.

Oleh itu perhimpunan BERSIH 2.0  mesti dilakukan bagi memberikan tekanan kepada kerajaan yang korup dan zalim ini. Kebebsanan sistem demokrasi, pilihan raya yang bebas dan adil mesti dituntut. Biar mereka tahu bahawa rakyat Malaysia tidak semudah yang disangka untuk diperbodohkan!

No comments:

Post a Comment